ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ား အဆိုးရြားဆုံး အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ခံရ

ေရးသားသူ – ကႏၱာရ၀တီတိုင္း(မ္)

ပုိက္လုိင္းတည္ေဆာက္သည့္ ေျမပုံအၫႊန္း

ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနာက္ဖက္ ရခိုင္ျပည္နယ္မွ တရုတ္နုိင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ သဘာ၀ ဓါတ္ေငြ႔ ႏွင့္ ေရနံပို႔လႊတ္မည့္ ပိုက္လို္င္း သြယ္ယူတည္ေဆာက္သည့္ စီမံကိန္း ေဒသ တေလွ်ာက္ တြင္ လူ႕အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈခံရမႈမ်ား ရွိေနရေၾကာင္း၊ ၎တို႔အနက္ တိုင္းရင္းသား ရခိုင္ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ အဆိုး၀ါးဆုံး ႀကံဳေတြ႔ခံစားေနၾကရေၾကာင္း EARTHRIGHTS  INTERNATIONAL အဖြဲ႔က ထုတ္ေဖၚ ေျပာၾကားလိုက္သည္။

 

တရုတ္ ႏွင့္ ကိုရီးယားႏုိင္ငံမွ ကုမၸဏီမ်ား အဓိကပါ၀င္သည့္ ေရႊဓါတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္း ေဒသမ်ား၌ ေတြ႔ရသည့္ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖါက္မႈမ်ားတြင္ အဓမၼလုပ္အားေပး မႈမ်ား၊ အေၾကာင္းမဲ့ ဖမ္းဆီးမႈ၊ ထိန္းသိမ္းမႈ၊ ႏွိပ္စက္မႈ ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္မ်ား ခ်ဳိးေဖါက္မႈမ်ား ပါ၀င္ၿပီး ေျမယာအသိမ္းခံရမႈမွာ အမ်ားျပားဆုံး ျဖစ္သည္ဟု ယေန႔ထုတ္ျပန္သည့္ ERI အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖၚျပထားသည္။

“က်ေနာ္တို႔ မွတ္တမ္းတင္ ေလ့လာထားခ်က္မွာ အဓိက ေတြ႔ရတဲ့ခ်ဳိးေဖါက္မႈ ကေတာ့ ေျမယာသိမ္းခံရတဲ့ ကိစၥပါပဲ။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ အဆိုးဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ရြာေတြ ကိုေတာ့ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတယ္ မေလာက္ဘူး။ တခ်ိဳ႕ရြာေတြဆို ေလ်ာ္ေၾကး လုံး၀ မရဘူး” ဟု (ERI) အဖြဲ႕မွ အႀကံေပးအရာရွိ Matthew Smith က ေျပာသည္။

၎တို႔ အေနျဖင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ တရုတ္ႏုိင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ အထိ အရွည္ ၁၇၂၇ ကီလိုမီတာ ရွိသည့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ပိုက္လွိုင္း စီမံကိန္းေဒသမ်ား ျဖစ္သည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ မေကြးတိုင္း၊ မႏၱေလးတိုင္း အတြင္းရွိသည့္ ေဒသခံမ်ားကို လွ်ဳိ႕၀ွက္စြာ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း ႏွင့္ သတင္း အခ်က္ အလက္မ်ား ရယူျခင္းတို႔ကို ႏွစ္ႏွစ္ခန႔္အၾကာ သုေတသနျပဳၿပီး အစီရင္ခံစာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု Mr. Smith က ဆိုသည္။

ဓာတ္ေငြ႕ႏွင့္ ေရနံပိုက္လိုင္းမ်ား အေၾကာင္းကို ေအာက္ေျခလူထုမ်ားအၾကား လူထု အဆင့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား လုပ္ခဲ့သည့္ ေဒသခံတစ္ဦးမွာ (၆)လ အက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ရေၾကာင္း လည္း ERI ၏ အစီရင္ခံစာထဲတြင္ ေကာက္ႏႈတ္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ထြက္သည့္ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႔ အျပင္ အာဖရိကႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွလာသည့္ ေရနံမ်ား ကို တရုတ္ႏုိင္ငံ အထိ ပို႔လႊတ္မည္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာစစ္အစိုးရႏွင့္အတူ အဓိက ပါ၀င္လုပ္ကိုင္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားမွာ တရုတ္နုိင္ငံမွ China National Petroleum Corporation (CNPC)၊ ေတာင္ကိုရီးယားမွ  ေဒ၀ူး ကုမၸဏီ ႏွင့္ Korea Gas Corporation (KOGAS)၊ အိႏၵိယနုိင္ငံမွ Gas Authority of India (GAIL)၊ ONGC Videsh ကုမၸဏီ မ်ား ျဖစ္သည္။

ပိုက္လုိင္း တည္ေဆာက္မႈကို ၂၀၁၀ ဇြန္လတြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ ၿပီးစီးမည္ ဟု စီမံကိန္း ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားတြင္ ေဖၚျပထားသည္။

Source: Ktimes

 

Advertisements

Posted on March 30, 2011, in သတင္းက႑. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. ပိတ္ လိုင္း အနၻရယ္ထက္ အခု ေဖာက္ေနတဲ့ ရထားလမ္းက ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။ ရထားလမ္းရဲ႕ေဘးတေလွ်ာက္မွာ ပိုက္လိုင္း လိုက္လာအံုမယ္။ ၿပိးေတာ့ ရထားလမ္းကလည္း ေနျပည္ေတာ္မွာ လမ္းဆံုးၿပီးေတာ့ တရုတ္၊ ယူနန္ထိကို ေဖာက္ဖို႕အတြက္ က်ေနာ္တုိ႕ အုပ္တို႕ ေဖာက္ထားတဲ့ အီမဲလ္ေတြအရ သိရတယ္။ ဒါက လက္ရွိ ျပသာနာႀကီးပါ။ ေနာက္မွ ပိုမိုျပည္စံုေအာင္ ဖြင့္ခ်ျပပါမယ္။

ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးရန္

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: